logo
 
 

Kategorije

     
>
  Maloprodaja
>
  Upravljanje preduzećem
>
  Magacinsko poslovanje
>
  Loyalty programi
>
  SMS Komunikacija
 

Logosoft blog: Svet Trgovine

Tri koristi za maloprodaju od loyalty programa

U jednom od prethodnih postova pisao sam o nekim taktikama uz pomoć kojih će vam vaš loyalty program, ako ga imate, doneti veći profit. Pošto vam je, sudeći po reakcijama, tema bila zanimljiva (nadam se i korisna), nastavićemo sa prikazom najvažnijh faktora za uspeh loyalty programa, onako kako ih vidi jedna od najznačajnijih publikacija za loyalty marketing na svetu, The Loyalty Guide.
Loyalty_i_maloprodaja

Šta je važno raditi pri sprovođenju loyalty programa

Postizanje tri velika cilja loyalty programa – pridobiti i zadržati vernost potrošača, postići da dolaze češće, i postići da troše više – ne može se ostvariti nekom jednokratnom akcijom tipa učlanjavanja potrošača u loyalty klub i dodeljivanja popusta. Uz ovakve i slične akcije, potrebno je i stalno prikupljati podatke o ponašanju i reakcijama potrošača, i na osnovu tih podataka prilagođavati svoje prodajne strategije. Dakle, ostvarivanje uspeha sa loyalty programom nije jedinačni čin, već dugotrajni proces. Uloga računara i specijalizovanog softvera u postizanju ovih ciljeva može da bude od odlučujuće važnosti, sa obzirom da je potrebno obrađivati i prikazivati velike količine podataka.

Dobar i dobro viđen loyalty program će vam dati ove taktičke mogućnosti:

Inteligentna reakcija na izazov konkurencije

Skoro svaki vlasnik i menadžer maloprodaje se ponekad našao u (neprijatnoj) situaciji da konkurencija ima akciju kojom mu odvlači mušterije. Ili, još gore, da veliki lanac otvara novi objekat tačno prekoputa vašeg. Ovi izazovi zahtevaju brze i odlučne reakcije, a često i određene neplanirane žrtve (davanje popusta koje niste planirali i sl.). Osobina dobrog loyalty programa da može da poveže svaku pojedinačnu kupovinu sa konkretnim kupcem pomoći će vam da identifikujete svoje najbolje kategorije kupaca. Znajući ko su vaši najbolji kupci i šta tačno kupuju, moći ćete da ih animirate preciznim dodatnim ponudama i akcijama, i da ih time zadržite kod sebe.

Bolja organizacija prostora u radnji

Možda vam je poznata stara priča o trgovcu koji je, analizirajući podatke iz prodaje, otkrio da muškarci koji kupuju pelene takođe kupuju i pivo (a druga verzija priče dodaje i „petkom“). Bila ova priča tačna ili ne, odlično ilustruje poentu: ako znate ko su kupci koji imaju vezane kupovine koje ste identifikovali, i koliko prosečno troše, znaćete koje proizvode (i sa kojom cenom) da izložite jedne pored drugih i maksimizujete prodaju.

Smanjivanje troškova za promocije i oglašavanje

Kada imate loyalty program – i detaljne podatke koje vam on omogućuje – vaše oglašavanje može biti ciljano umesto široko i uopšteno, uz ogromne uštede novca. Neće biti potrebno slati na hiljade flajera (koji se najčešće bacaju nepročitani) ili zakupljivati prostor u oglasnicima i štampi. Ako koristite dobar kompjuterski program specijalizovan za loyalty, možete poslati direktno (i-mejlom ili SMS porukom) svakom svom kupcu ponudu sa jedinstvenim kodom koji povezuje kupca, ponudu, a kasnije i vreme kupovine i kupljene artikle.
Tako ćete ne samo uštedeti, već i tačno izmertiti rezultate svoje kampanje, što znači da će vam sledeća kampanja biti još bolje prilagođena kupcima, i verovatno još jeftinija.

Loyalty program je važan deo strategije mnogih profesionalaca u oblasti maloprodaje. U teškim vremenima, kao što je ovo u kome smo, može značajno da doprinese prevazilaženju izazova u poslovanju. Nastavićemo sa prikazom faktora kojima vas loyalty program vodi do uspeha i u narednim postovima.

 




Kategorija: Maloprodaja, Loyalty programi

Ako mislite da će ovaj tekst koristiti i drugima, molim podelite ga:
<< Zašto dajemo besplatno program za slanje SMS poruka Kako osigurati uspeh loyalty programa >>
Miroslav_Saracevic
Autor: Miroslav Saračević je direktor poslovnog razvoja u Logosoftu. Ima preko dvadeset godina iskustva na rukovodećim položajima u vođenju projekata, prodaji i marketingu. Više o Miroslavu saznajte na njegovoj LinkedIn stranici, a možete biti u kontaktu preko Tvitera.
 

Za više informacija

     
  Pozovite nas:
011 26 91 886
  Pišite nam:
info@logosoft.rs
     

Pratite nas na društvenim mrežama:

 
 

Copyright © LOGOSOFT.d.o.o. Sva prava zadržana.
Bulevar Milutina Milankovića 110, 11070 Novi Beograd | 011/ 2691 886, 3015 193

Microsoft Certified Partner