23.11.2013

Šta treba a šta ne treba raditi prilikom obaveštavanja kupaca SMS porukama

Miroslav Saračević u kategorijama Komunikacija sa klijentima, Maloprodaja

U poslednje vreme sve više malih i srednjih maloprodajnih preduzeća počinje da koristi sms poruke kao novi efikasan način komunikacije sa svojim potrošačima. Ova komunikacija je odlična za poboljšanje prodaje kao i za kreiranje vernosti kupaca. Ako već koristite sms poruke za kontakt sa svojim kupcima, ili to planirate, evo nekoliko saveta.

Četiri stvari na koje morate obavezno da obratite pažnju:

Poruka mora da bude jasna

Mora da se odnosi na neku konkretnu, novu informaciju koju nudite svojim potrošačima. Tekst tipa „u našoj radnji imamo širok spektar asortimana…“ je primer loše koncipirane i uopštene poruke. Ali tekst tipa „novi proizvod X prodajemo po promotivnoj ceni – 15% popusta“ je vrlo konkretna poruka koju će vaš potrošač lako da razume, prihvati, i uz malo sreće – da na nju pozitivno reaguje.

Budite koncizni

Ne zaboravite: po zakonu o elektronskoj komunikaciji svaka poruka koju šaljete svojim potrošačima mora da na kraju teksta ima i obaveštenje za odjavu korisnika koji ne žele više da primaju poruke od vas. To znači da imate na raspolaganju ne 160 već oko 140 slobodnih karaktera (mesta) da saopštite svoju poruku – moraćete da merite svaku reč.

Poruka mora da sadrži poziv na akciju

Osim informacije, tekst poruke mora da sadrži i tzv. poziv na akciju: to je deo teksta kojim potrošača pozivate da uradi nešto konkretno – da kupi vaš proizvod, poseti vašu radnju i tome slično. Dakle, naš primer dobre poruke bi sada glasio otprilike ovako: „novi proizvod X prodajemo po promotivnoj ceni – posetite nas i kupite ga sa 15% popusta!“

Akcija mora da bude vremenski ograničena

Ako vaša akcija nema ograničen vremenski rok, velika je šansa da neće uspeti – potrošač neće osećati hitnost i odložiće posetu vašoj radnji za kasnije, uz jaku mogućnost da kasnije to zaboravi ili da prednost nečemu drugom. Zato dobra poruka sadrži i rok do kog akcija važi, po pravilu kratak. Naša dobra poruka bi sada mogla da glasi: „novi proizvod X prodajemo po promotivnoj ceni – posetite nas do nedelje u 15h i kupite ga sa 15% popusta!“ . Jasan tekst, sa pozivom na akciju, i vremenski ograničen. I koncizan – ova poruka je zauzela samo 106 karaktera.

Četiri greške koje morate izbegavati:

Slati previše često

Pođite od sebe. Ako bi od neke radnje dobijali sms poruke svaki drugi-treći dan, teško da bi vam ta radnja još dugo ostala omiljena. Tako će reagovati i vaši kupci. Da bi kupci vaše poruke doživljavali kao poželjnu informaciju, a ne kao agresivno ponašanje, potrebno je da budete pažljivi: nekad je jedna poruka mesečno dovoljna, nekada i više, ali svakako nikada više od jedne poruke nedeljno.

Slati nerelevantne poruke

Ako poruka nije korisna za potrošača, nemojte mu je ni slati. Ako je neka poruka bitna samo za deo vaših potrošača, i možete da taj deo izdvojite na posebnu listu, pošaljite je samo njima.

Slati pogrešnu informaciju

Ovo je najbrži način da zauvek izgubite kupca. Ako ste u poruci obećali 15% popusta na neki proizvod, toliki popust mora da bude i u radnji, bez dodatnih uslova (vezanih kupovina i sl).

Slati poruke noću

Mnogi softveri za slanje sms poruka su podešeni da zaustavljaju rad u 20h, i ponovo započinju sutradan u 9h. Slanje poruke u nevreme može samo da iznervira vašeg kupca.

Sada kada znate šta da uradite i šta da izbegnete prilikom sms komunikacije sa potrošačima, nije loša ideja i da nabavite dobar alat za ovaj posao: dobar kompjuterski program kojim ćete taj posao uraditi za par minuta. Srećno.