logo
 
 

Kategorije

     
>
  Maloprodaja
>
  Upravljanje preduzećem
>
  Magacinsko poslovanje
>
  Loyalty programi
>
  SMS Komunikacija
 

Logosoft blog: Svet Trgovine

Neophodan luksuz: četiri najvažnija pitanja prilikom uvođenja mp softvera

Poslujemo u teškim vremenima. Ekonomska kriza utiče na kupovnu moć potrošača, i dnevni pazari većine radnji i maloprodajnih preduzeća to pokazuju. Postavlja se pitanje da li je u takvoj ekonomskoj atmosferi pametno razmatrati eventualno uvođenje kompjutera u poslovanje.

Većina preduzetnika i vlasnika trgovinskih firmi dobro zna koje su prednosti korišćenja kompjutera u maloprodaji: smanjuju se greške u radu i troškovi koji idu uz to; evidencija poslovanja je bolja i roba se naručuje na vreme i u pravim količinama; informacije koje maloprodajni program pruža pomažu da se donesu ispravne poslovne odluke, i tako dalje.

Uvodenje maloprodajnog programa

Međutim, kupovina opreme i dobrog kompjuterskog programa – softvera nije beznačajna investicija. Mnogi moji sagovornici i novi klijenti, vlasnici maloprodajnih radnji rukovode se po ovom pitanju logikom zdravog razuma: nemati u teškim vremenima pomoć i uštede koje donosi kompjuter je luksuz koji bi mogao da ugrozi i sam opstanak firme.

Ja takav stav podržavam, i smatram da je dobar maloprodajni softver odličan alat za poboljšanje poslovanja u svim aspektima, uključujući i finansijski.

U ovom tekstu daću odgovore na pitanja koja mi najčešće postavljaju ljudi koji su se odlučili da uvedu kompjutere i kompjuterske programe u svoje poslovanje.

Gde dobiti informaciju - koji maloprodajni softver je dobar?

Dva najbolja izvora informacija mogu vam biti preporuke kolega i Internet. Razgovarajte sa ljudima koji su u istom biznisu kao i vi, a već koriste softver u poslovanju. Njihova iskustva će vam biti dragocena i u slučaju da su zadovoljni programom koji koriste i u slučaju da nisu. Sve softverske kuće koje nude maloprodajne programe su aktivne na Internetu. Zato ako ukucate u pretragu u Guglu frazu poput „program za maloprodaju“ ili nešto slično, dobićete sigurno dobre rezultate. Kada budete pregledavali sajtove firmi koje su vas zainteresovale, obavezno potražite reference. Reference su najbolji pokazatelj da li je to firma sa kojom vredi sarađivati.

Da li naručiti izradu softvera ili kupiti gotov proizvod?

Svakako gotov proizvod. Odlučujući o ovome treba uzeti u obzir nekoliko faktora. Prvi je vremenski: ako bi angažovali programera da vam napravi program po vašim zahtevima, bili bi potrebni meseci da se dođe do rešenja koje bi vam bilo prihvatljivo. Gotov proizvod je na raspolaganju odmah, a što je takođe vrlo važno, pošto je već testiran, nema ni grešaka u sebi (tzv „bagova“). Drugi važan faktor se odnosi na održavanje programa: gotove proizvode po pravilu prodaju firme, sa više ljudi koji rade u službi održavanja. Programe po narudžbi prave najčešće pojedinci, tako da za kasnije održavanje zavisite od njegovog raspoloženja i raspoloživosti.

Uvođenje programa – implementacija

Raspitajte se o rokovima i isplanirajte vreme potrebno za puštanje programa u rad. Firma koja vam isporučuje softver mora da vam odgovori na ova pitanja: kada i gde vrše instalaciju programa i koliko traje obuka za korišćenje (i da li je uključena u cenu). Po završenoj instalaciji programa, potrebno je uneti u njega sve podatke neophodne za rad, za šta je takođe potrebno vreme (posebno za unos artikala). Potražite za ovo savet i uputstvo od njih.

Održavanje softvera

U radu sa softverom će sigurno dolaziti i do grešaka i zastoja. Da bi se te situacije odmah rešavale, potrebno je da vam firma od koje ste kupili softver omogući i program podrške i održavanja softvera. Preporučujem da prilikom kupovine obavezno potpišete i ugovor o održavanju vašeg softvera.

Ako razmišljate o uvođenju maloprodajnog softvera u svoj posao, ili imate pitanje ili komentar, molim vas postavite ga u fb komentarima ispod teksta, ili na Tviteru sa haštagom #SvetTrgovine



Kategorija: Maloprodaja

Ako mislite da će ovaj tekst koristiti i drugima, molim vas podelite ga:

<< Dobro organizovan magacin Tri velika koraka >>
Autor: Miroslav Saračević je direktor poslovnog razvoja u Logosoftu. Ima preko dvadeset godina iskustva na rukovodećim položajima u marketingu i prodaji. Više o Miroslavu saznajte na njegovoj LinkedIn stranici, a možete biti u kontaktu preko Tvitera.
 

Za više informacija

     
  Pozovite nas:
011 26 91 886
  Pišite nam:
info@logosoft.rs
     

Pratite nas na društvenim mrežama:

 
 

Copyright © LOGOSOFT.d.o.o. Sva prava zadržana.
Bulevar Milutina Milankovića 110, 11070 Novi Beograd | 011/ 2691 886, 3015 193

Microsoft Certified Partner